Euroweek 2025
Szczegóły- Szczegóły
- Opublikowano: środa, 25 czerwiec 2025 12:27
- Lucjan Lukaszczyk
- Odsłony: 170
Euroweek 2025 – niezapomniana przygoda naszych uczniów!
W dniach 17–21 czerwca 2025 r. uczniowie klas szóstych naszej szkoły uczestniczyli w wyjątkowym obozie językowo-liderskim Euroweek, który odbył się w malowniczej miejscowości uzdrowiskowej Długopole-Zdrój. Przez pięć dni, cztery noce i niemal 102 godziny wspólnego czasu młodzież miała okazję rozwijać swoje umiejętności językowe, komunikacyjne i liderskie pod okiem wolontariuszy z różnych stron świata.
Międzynarodowe warsztaty i integracja Podczas trzech intensywnych dni warsztatowych uczniowie poznawali kulturę krajów pochodzenia wolontariuszy, uczestniczyli w zajęciach integracyjnych oraz rozwijających kreatywność, umiejętność pracy zespołowej i wystąpień publicznych. Wspólnie z rówieśnikami ze szkoły w Gliwicach brali udział w zajęciach, które nie tylko uczyły, ale i inspirowały.
Show-night i culture-night Wieczorne wydarzenia – show-night i culture-night – były okazją do zaprezentowania talentów aktorskich, tanecznych, plastycznych i organizacyjnych. Uczniowie pracowali w międzynarodowych zespołach, planując i realizując swoje występy, co sprzyjało integracji i rozwijaniu współpracy.
Czas wspólny – nie tylko na warsztatach Euroweek to także czas spędzony razem – z nauczycielami i między sobą. Poranne spacery, ćwiczenia na siłowni plenerowej, wspólne posiłki, wieczorne gry i zabawy, a nawet wyprawy do sklepu – wszystko to budowało atmosferę bliskości i współpracy. Po zakończeniu dnia uczniowie razem z nami spotykali się w stołówce, gdzie rozgrywaliśmy emocjonujące partie gier planszowych i karcianych. A wszystko w bardzo przyjaznej i radosnej atmosferze.
Refleksje uczestników Uczniowie zgodnie podkreślali, że był to dla nich czas niezwykle wartościowy i rozwijający. Najbardziej podobały im się:
„wieczorne spacery”, „występowanie i prezentowanie na night-show”, „praca w grupach”, „wolontariusze”, „możliwość rozmawiania w języku angielskim”, „posiłki”, „wieczorne granie”, „małe używanie telefonów”, „miejsca z pamiątkami”, „wspólne tworzenie plakatów”.
Nie zabrakło też wyzwań, które uczniowie z odwagą podejmowali:
„komunikacja w języku angielskim”, „sprzątanie”, „poranne wstawanie”, „dogadywanie się z innymi”, „wystąpienia i prezentacje”, „przygotowanie plakatów”, „poznawanie nowych osób”.
Co dalej? Cała grupa jednogłośnie zadeklarowała chęć powtórzenia tej przygody w przyszłym roku. Czy się uda? Zobaczymy!
Z perspektywy nauczycieli Z naszej strony możemy śmiało powiedzieć, że był to czas niezwykle wartościowy – pełen rozwoju, współpracy i radości. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i pozytywną energię!
Marta Florkiewicz-Borkowska i Tomasz Sroka